May 9, 2009

enstantane-4: running in the mall(room)


Kirbacli abiyi gordugum gun ben sole bisey daa gordum: Minneapolis'te amerika'nin en buyuk alisveris merkezi var, sehirde sadece mall die bilinir. aptal eyaletlerden turist kafileleri gelir falan. benim de yolum dusmuo diil yalan yok, cunku evimin dibinden trene atladiim gibi 20 dakkada ordayim. velhasil kelam o gun ben mall'da kosan bi cift gordum! yanimdan fist die gecerken bi de disi erkegine "bak ben sana demedim mi hulusi, ne guzel fikir mall'da kosmak" dedi. e haliyle ben once donakaldim sonra turkce okkali bi kufur patlattim. amerikali arkadaslarima saskinliimi ifade derken onlar pek bi soguk kanlilik ile: a) hava soguk olduu icin mall'da kosulardir b) guvenli olduu icin mall'da kosuolardir c) radikal eylemciler olduklari icin mall'da kosulardir gibi gerekceler one yuvarladilar. yahu bunlar ellinin uzerinde ust sinif bi ciftti, guvenligi yiyeyim burda herkes sokakta yaz kis kosuo, hem mevsim bahar olmustu. radikal eylemci olsalar basimla beraber ama diillerdi. Yahu bu kadar kopulur mu? bi insan mall'da kosar mi? mal ise kosar tabi mall'da, benimki de soru ama yine de hala "tuh allah sizin mustehakinizi versin" demekten kendimi alamiorum...
turkce dumduz gitmek derken, mall'da memleketten tek kanka ile turkce konusarak volta atarken yanimizdan gecen bi arkadas aynen sole dedi turkce: "merhaba arkadaslar, ogrencisi misiniz?" "ee, evet?!" "peki o zaman, ii gunler." vinn gitti abi. finito. demek ki neymis, mall'da kosan sosyopat amerikali ciftlerin yaninda sakinilmasi gereken manyaktan hallice turkler de varmis. gariplikler ulkesi amerika...

5 comments:

crocustheflower said...

suna ne demeli:
cocuklar gibi sen crocustheflower kampusun yakinlarindaki supermarkete gittiginde alisveris arabalarini hizlica surup hizlandirip tekerleklerin hemen uzerine cikar, bu sekilde alisveris arabalarina binerek adeta bir oyun parkindaymiscasina sen sakrak eglenirdi. bi yandan da etrafi keserdi tabi cevrede tanidik hoca, ogrenci falan da var mi diye, asistan ya bu... simdi yapmiyo ama oole, buudu biraz.

gp maksimov said...

ben yapiorum walla hala. ogrenci de gordu bi kere kafalarini onlerine egip uzuolar. futbol turnuvasinda da rakipteki ogrenciye "basma lan, yoksa kalirsin" dedim. garibim basmadi ama biz kaybettik...

crocustheflower said...

ahahaa bully asistan olmussun sen hocam...hayirlisi...

Erdim Bakırcı said...

Mall of America çok güzeldir.
sahsen gitmişliğim vardır, son 5 senedir nasıl değişti bilemem tabii. içinde lunapark vardı, sonra bizim istanbulda CEvahir'i açtılar, dediler dünyanın mı, Avrupa'nın mı 2. büyüğü diye... bi bakıyım dedim Mall of Amerika'yı görmüş olarak, Cevahir o kadar küçük geldi ki, dalga mı geçiyorsunuz dedim, Minnesota,s.poul güzel yerlerdir. Öğrenciliğin keyfini çıkar..

gp maksimov said...

Erdem Bakirci Hocam,

ben mall of American'in neresini atese versem diorum, sen ne diosun, alemsin=)