Feb 20, 2009

"would you be my rocknroll queen?" or how to be a poseur.

Ben de bir album ya da filme dadaninca cilkini cikaranlardanim. Son dalgam RocknRolla, Guy Ritchie abimizden... diger filmleriyle falan kiyaslamiicam ya da filmden bahsetmiicem ama son 2 haftada filme, soundtrackine, iskoc aksanina, gerard butler'a saglam mesai harcadim. Cok maskulen bi film, siddet girla ama iste bu da rocknroll bea! ufaktan bi rockrolla-ozentisi hafta gecirmeyi denedim: beni ekonomik anlamda resmen bitirdi, kariyer anlaminda tembellige itti. Cok para, gozu karalik ve her daim enseni kolluyacak kankalarin yaninda olmadan bu is zor.
Peki o olumcul soruyu sorayim, bi kitaba, albume ya da filme -- film karakterine yonelik obsesyon niye? yapamadigimiz ama yapmak istedigimiz seyleri yaptiklari, aklimizda olan ama dilimizin bi turlu donmedigi seyleri anlattiklari icin mi? kuvvetle muhtemel...benim de payima bu filmden gerard butler dustu. ii bi oyuncu oldugunu seziodum, pozcunun onde gideni oldugunu tahmin ediodum, komik bi adam olduu belliydi (boktan rollerine raamen) onun icin bekledigimden fazlasini buldum. lakin bu ne pozculuk be abim?! bir roportajda "would you call yourself lover or fighter?" sorusuna "fighter" diye karsilik verilir mi lan? tabi kasin birini kaldirirak ve ikisini de catarak boyle bi tercih yapmak seni potensiyel lover yapacagindan cok cakalca bi cevap.
kendim de posuer oldugum icin biliyorum, yalaniniza ve oynadiginiz poza ne kadar kaptirir ve inanirsaniz o kadar cok samimi ve eglenceli bi insan olursunuz. Onun icin poseur olucaksaniz Gerard Butler gibi olun (nasil pozcu olunmaz icin bkz fatih terim) o derece ki Glasgow Universitesi Hukuku birincilikle bitirmek, okulun incisi olmak yetmesin, aktor olmaya kasin! Onun icin poseur olmak ile Rockrolla olmak arasinda cizgi falan yok!
Peki nasil Rocknrolla olunur, diye soranlar icin Archie aktariyor: 
"People ask a question. What's a RocknRolla? And I tell them it's not about drums, drugs and hospital drips. Oh, no. There's more there than that, my friend. We all like a bit of the good life. Some, the money. Some, the drugs. Others the sex game, the glamour or the fame. But a RocknRolla, oh, he's different. Why? Because a real RocknRolla wants the fucking lot."

No comments: